Mindenki ismeri szerintem a 9000-es SAAB-ot. Egy kissé unalmas, nagy, svéd barom. Nekem tetszik, de ez teljesen szubjektív.
A holland Johan 2004-ben vásárolta jelen bemutatónk tárgyát, egy teljesen gyári, 9000 ECO Turbo-t. Mivel szereti az egyedi autókat, természetes, hogy a sajátját sem hagyta érintetlenül. Olyan mesterien alakította át, hogy akár az OEM+ stílusba is besorolhatjuk.
Először is minden megfakult szürke külső műanyagot lakkfeketére festett, beleértve még az ablakok szélterelőit is. Előre felpakolt egy Aero lökhárítót, melyet egyedi első köténnyel egészített ki, illetve néhány centivel leültette a futóművet is.
Kezdetben egy garnitúra RH ZW1-en gördült a vas (elöl 8x17, hátul 8,5x17-es méretben), de emberünknek ez nem volt elég, főleg azért, mert nem illett a "Black Edition" elképzeléshez, így kerültek alá a lentebbi képeken is látható 8,5x18-as, feketére festett alufelnik, melyeknek gyártóját számomra homály fedi, de a tulaj sem említi, mifélék. (Gondoltam rá, hogy esetleg Oxigin, vagy talán AEZ, esetleg OZ, de egyik gyártó honlapján sem találtam ehhez hasonló típust. Ha van ötletetek, kommentben nyugodtan osszátok meg.)
Ezen kívül apróbb kiegészítők: narancssárga féknyergek, 76 mm átmérőjű kipufogórendszer a szebb hangért és néhány extra lórénszarvas-erőért, xenonfényszórók, és xenonszerű tompított- és ködlámpaizzók, Hirsch Tuning fekete SAAB-emblémák.
Az utolsó átalakítás egy kicsit öregítette az autót, mivel megkapta az 1994 előtti modellek irányjelzőjét, mely jól mutat a narancssárga féknyergekkel.
Forrás: cardomain.com