Bár nem túl ismert felénk a Renault Dauphin, valószínűleg a legelső kommentelő megmondaná a pontos típusát ennek az autónak, ha feltennénk találós kérdésként. Illetve… Szóval nem ennek az autónak, mert ez bizony nem az, aminek látszik.
Ez egy Henney Kilowatt, amelyet a National Union Electric nevű akkumulátorok gyártásával foglalkozó cég dobott piacra 1959-ben és mindössze két modellévet ért meg. Így utólag butaságnak tűnhet egy olyan piacon elektromos autó értékesítésével foglalkozni, ahol a benzin röhejesen olcsó, illetve az olyan méretű autókat, mint a még éppen csak nem négy méteres Dauphin a gokart kategóriába sorolják, de a fentebb citált cég megbízta a Packard felépítménygyártó cégét, a Hanneyt, hogy alakítsa át a Renaultokat. Kétféle adat ismert, hogy hány Kilowatt készült. Az egyik szerint 100, a másik szerint mindössze 47. Az azonban biztos, hogy a bennük használt motort az Eureka nevű porszívógyártó fejlesztette ki. Az első évben 36 voltos elektromos rendszerrel szerelték a Kilowattokat, mely körülbelül 64 kilométer per órás maximális sebességre, és 64 kilométer megtételére volt elég egy töltéssel - a gyári adat szerint. A későbbi Kilowattok már 72 voltos rendszert kaptak és így a fenti adatok 97 km/h-t, illetve kilométert tettek ki.
Nem éppen Renault embléma!
Korai fluxuskondenzátor
Műszerezettség és puritán belső
Akkuk a csomagtérben
Hogy mégis mit keres itt ez az autó? Nos, mert különlegesebb mint az amúgy sem túlzottan ismert Dauphin, veterán, eredeti állapotú, ugyanakkor – szerintem legalábbis – az „olyan csúf, hogy az már szép” kategóriába tartozik. Ja, igen! Éppen eladó, ha valaki leszurkol érte 47 500 amerikai dollárt (kb. 9,3 millió forint), akkor már viheti is.
Elég sok mindenre emlékeztet ez a hátsó. Hogy szép-e? Majd ti megmondjátok!